fa
دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
کارخانه
021-66405859شنبه تا چهارشنبه 8 تا 17تهران، خ ولیعصر، خ بزرگمهر، پ 36 جدید
013-31882502شنبه تا پنجشنبه 8 تا 17شهر صنعتی رشت، صنعت یکم، خ هشتم
fa
دفتر مرکزی
دفتر مرکزی
کارخانه
021-66405859شنبه تا چهارشنبه 8 تا 17تهران، خ ولیعصر، خ بزرگمهر، پ 36 جدید
013-31882502شنبه تا پنجشنبه 8 تا 17شهر صنعتی رشت، صنعت یکم، خ هشتم
رتبه اول
احتراق صنعتی
شرکت دانش‌بنیان
کالا خدمت
دارای گواهی‌نامه
IMS
احراز اصالت

درباره شعله‌صنعت

ایران در زمره دارندگان نخست منابع نفت و گاز جهان است؛ اما بخش قابل ملاحظه‌ای از این ذخایر انرژی در داخل کشور مصرف می‌شود. بنابراین ضروری است برای کاهش مصرف داخلی و افزایش توان صادرات به شیوه‌ای اصولی اقدام گردد. یکی از روش‌های مهم در این زمینه، بهینه‌سازی سیستم‌های احتراقی از راه تولید مشعل‌های مدرن صنعتی و سیستم سوخت‌رسانی مناسب است.

شرکت تولیدی و مهندسی شعله‌صنعت با هدف پاسخگویی به این نیاز مبرم در سال ۱۳۶۷ توسط کارشناسانی با تجربه چندین ساله در صنایع نفت و گاز تشکیل شد و تاکنون به عنوان فعال‌ترین شرکت ایرانی نقش تعیین‌کننده‌ای در بهینه‌سازی سیستم سوخت‌رسانی و کنترل سوخت کوره‌های صنعتی ایران داشته است. این شرکت بعنوان بزرگترین تولیدکننده مشعل برای کوره‌های صنعتی در خاورمیانه با استفاده از تجربه شرکت‌های معتبر بین‌المللی، طراحی‌های خود را براساس آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیک در زمینه سوخت و شعله‌دهی انجام می‌دهد.

حضور در مجامع بین‌المللی

حضور مداوم در نمایشگاه‌های مرتبط نظیر نمایشگاه صنعت تاسیسات فرانکفورت و نمایشگاه صنایع فولاد دوسلدرف و بازدید مداوم از کارخانجات معتبر تولیدکننده اقلام احتراقی بین‌المللی

سهم مطالعاتی60%

همکاری با دانشگاه‌ها

همکاری آموزشی و پژوهشی با بهترین دانشگاه‌های کشور در حوزه احتراق و در بخش‌های مختلف از جمله پشتیبانی در کارهای تحقیقاتی تجربی و مشاوره در رساله‌های دانشجویی

سهم مطالعاتی40%

نصب و راه‌اندازی

میانگین رضایتمندی مشتریان شرکت تولیدی و مهندسی شعله‌صنعت از بخش نصب و راه‌اندازی مشعل‌ها، سیستم کنترل و سوخت‌رسانی بالای 75 درصد بوده است.

رضایت مشتریان75%

طراحی و ساخت

با توجه به نظرخواهی‌های دوره‌ای انجام شده از مشتریان این شرکت، میانگین رضایتمندی اظهار شده در بخش طراحی، ساخت مشعل‌ها، سیستم کنترل و سوخت‌رسانی بالای 90 درصد بوده است.

رضایت مشتریان90%
تاریخچه‌ی پیشرفت
1367
تاسیس شرکت

شرکت تولیدی و مهندسی شعله‌صنعت در این سال با هدف تبدیل سوخت کوره‌های صنعتی توسط تعدادی از کارشناسان کارآزموده از صنایع نفت و گاز آغاز به کار نمود. این شرکت در حال حاضر بزرگترین تولید کننده مشعل برای کوره‌های صنعتی در خاورمیانه است و مشعل‌هایی با ظرفیت 4 هزار تا 170 میلیون کیلوکالری در ساعت برای صنایع مختلف تولید می‌کند.

1375
تبدیل به شرکت تولیدی مهندسی

شرکت شعله‌صنعت در سال 1375 با تجهیز مجموعه‌ای واقع در شهرصنعتی رشت از شرکتی صرفاً مهندسی به شرکتی تولیدی-مهندسی تبدیل شد. این امر در راستای کارآفرینی و تسریع بخشیدن به اهداف بلندمدت این شرکت بسیار موفقیت آمیز بوده است.

1381
تغییر فناوری

پیرو تحقیقات مداوم کارشناسان این شرکت، به عنوان قلب تپنده کشور در بخش احتراق صنعتی؛ تصمیم به تغییر اساسی در طراحی تولیدات گرفته شد. این امر در بهبود کیفیت و یکنواختی شعلۀ مشعلهای صنعتی بسیار موثر بوده است.

1386
بی‌نیاز نمودن صنعت سیمان از مشعلهای خارجی

با هدف بی‌نیاز نمودن صنعت سیمان از شرکتهای خارجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور؛ پس از چند سال مطالعه و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان شرکت تولیدی و مهندسی شعله‌صنعت؛ اولین مشعل سیمان تولید داخل ساخته و با موفقیت در سیمان اصفهان نصب و راه‌اندازی شد. شرکت تولیدی و مهندسی شعله‌صنعت مفتخر است که در چند سال گذشته در تهیه مشعل‌های صنعت سیمان و قطعات یدکی آن کمک حال این صنعت عظیم بوده است.

1393
تائید صلاحیت بعنوان شرکت دانش بنیان

شرکت تولیدی و مهندسی شعله‌صنعت در این سال نائل به دریافت “تاییدیه صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان” از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده و نام این شرکت در فهرست “شرکت‌های تولیدکنندۀ کالاخدمتِ دانش‌بنیان” ثبت گردید.

پرسش‌های متداول
چرا مشعل صنعتی؟
فعالیت تخصصی شرکت شعله‌صنعت چیست؟
تفاوت اساسی مشعل کوره صنعتی با مشعل دیگ در چیست؟
چه تفاوتی بین مشعل‌های صنعتی و مشعل‌های پیشرفته وجود دارد؟
چگونه مشعل مناسب برای فعالیت خود برگزینیم؟
درخواست مشعل و سیستم احتراق خود را چگونه ارائه کنیم؟
آیا امکان برگزاری دوره آموزشی وجود دارد؟
صنایعی که در آنها شرکت شعله صنعت سابقه فعالیت داشته است چیست؟
آیا شرکت شعله صنعت توان اجرای پروژه‌ها بصورت EPC را دارد؟

در صنایع از کوره‌ها و گرمکن‌های متنوع و گوناگونی استفاده می‌شود که هریک جهت پیشبرد فرآیند حرارتی خاصی طراحی می‌شوند. این فرآیندهای حرارتی معولاً نیازمند دقت بسیار هستند و حساسیت بالایی را طلب می‌کنند. تفاوت اصلی مشعل صنعتی با مشعل‌های اصلطلاحاً Package این است که مشعل‌های Package محدودیت کاربرد بسیاری داشته و طراحی آنها ساده‌تر است. حال انکه مشعل‌های صنعتی با هدف‌گذاری خاص طراحی می‌شوند و ازینرو دارای تنوع فراوان هستند. بدین معنی که هر مشعل صنعتی خاص شرایط بهره‌برداری و فرآیندی ساخته می‌شوند و درنتیجه طراحی پیچیده‌تر و همراه با سیستم تکمیلی احتراق، بهای تمام شده بیشتری دارند. اما در مقایسه با مشعل‌های Package باتوجه به هدف‌گذاری انجام شده حین طراحی، از حیث کیفیت احتراق و وضعیت آلایندگی، بی رقیب بوده و در زمان بهره‌برداری انعطاف بیشتری برای بهره‌بردار فراهم می‌نماید.

زمینه فعالیت شرکت تولیدی و مهندسی شعله‌صنعت، طراحی و ساخت مشعل صنعتی و سیستم‌های احتراق می‌باشد. مشعل‌های طراحی شدۀ این شرکت از 4 هزار تا 170 میلیون کیلوکالری در ساعت هستند. این مشعل‌ها در انواع گازسوز، سوخت مایع، و چند سوخته؛ طی ربع قرن گذشته تولید شده و در حال حاضر شعله‌صنعت بزرگترین تولیدکننده در این عرصه در سطح خاورمیانه است.
 

مشعل‌های کوره برای کار کردن در دمای بالاتر طراحی و ساخته می‌شوند. مشعل‌های کوره‌های صنعتی، برای اینکه پاسخگوی منحنی‌های حرارتی باشند، باید دامنه تنظیم بالاتری داشته باشند. مشعل‌های کوره‌های صنعتی برای پاسخگویی نیاز فرآیند باید قابلیت ایجاد محیط‌های اکسیدی، خنثی و احیایی داشته باشند (یعنی کیفیت احتراقی متفاوت را داشته باشند). به دلیل تفاوت کوره‌ها، مشعل‌های آنها نیز از تنوع فوق‌العاده بالاتری برخوردار هستند. برای مثال حداقل ششصد ردیف مشعل در شرکت شعله‌صنعت تولید می‌شود؛ این در حالیست که شاید بیشترین تنوع مشعل‌های دیگ به سی ردیف هم نرسد.

آلاینده‌های مشعل‌های پیشرفته (نظیر منوکسید کربن و آلاینده NOx) بسیار پائینتر از مشعل‌های سنتی است. با بکارگیری مشعلهای پیشرفته، کیفیت حرارت‌دهی را می‌توانیم بخبود بخشیم. با بالا رفتن کیفیت حرارت‌دهی علاوه بر کاهش مصرف سوخت، کیفیت تولید را نیز ارتقاء میبخشد. مشعل‌های براساس فناوری‌های پیشرفته؛ معمولا مجهز به سیستم‌هایی برای بازیابی انرژی حرارتی هستند.
نوع فرآیند، سوخت مصرفی، درجه حرارت، شکل و طول شعله مورد نیاز، سرعت پرتاب و حجم محصولات احتراق مد نظر، شرایط کنترلی و … از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع مشعل مناسب هستند. مشخص شدن نوع کوره در انتخاب مشعل مناسب کمک حال خواهد بود. شرکت شعله‌صنعت با دامنه وسیعی از محصولات و بالغ بر 600 ردیف مختلف مشعل، مطمئناً بهترین گزینه ممکن را به شما معرفی خواهد نمود. تنها کافیست با تلفن‌های این شرکت تماس حاصل نموده و به تبادل نظر با کارشناسان شعله‌صنعت بپردازید. مشعل مناسب از این طریق به راحتی مشخص خواهد گردید.
شما می‌توانید از طریق همین سایت و از بخش مشاوره فنی اقدام به پر کردن فرم درخواست نمایید. همچنین می‌توانید درخواست خود را به صورت مکتوب برای ما از طریق ایمیل یا فکس ارسال نمایید.
بله. شرکت تولیدی و مهندسی شعله صنعت هرسال در بسیاری از نقاط کشور دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلفی را برگزار می‌نماید که برخی از آنها عبارتند از: 1- بهینه‌سازی مصرف انرژی مشعل، سیستم‌های کنترل و سوخت‌رسانی در صنایع. 2- فناوری‌های نو در مشعل‌های صنعتی. 3- سوخت و احتراق و کاربرد آن در صنعت. 4- دوسوخته کردن واحدهای صنعتی. 5- اصول نگهداری و تعمیرات اساسی مشعل‌ها با نگاهی بر کاهش مصرف سوخت. 6- دوسوخته کردن واحدهای صنعتی. 7- ضرورت بکارگیری مشعل‌های دوسوخته در واحدهای صنعتی. 8- سیستم سوخت‌رسانی و بکارگیری اصولی آن در صنعت سیمان. 9- سوخت، احتراق و مشعل برای کوره‌های پیشگرم فولاد. 10- مشعل دیگ‌های بخار نیروگاهی و سیستم سوخت‌رسانی آن. 11- تبدیل سوخت کوره‌های صنعتی و دیگ‌های بخار.
اهم صنایعِ زمینه فعالیت شرکت شعله‌صنعت عبارتند از: صنعت فولاد. صنعت آهک و سیمان. صنعت آلومینیوم. صنعت نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی. صنعت قند وشکر. صنعت شیشه. شما می‌توانید از بخش “درباره شرکت”>”درباره‌ما” در همین سایت، رزومه شرکت تولیدی و مهندسی شعله صنعت را دانلود نمایید.
بله. شرکت تولیدی و مهندسی شعله صنعت از ابتدای پروسه طراحی مشعل و سیستم احتراق، ساخت، اجرای عملیات مکانیک، برق، کنترل و PLC؛ توان عملیاتی خواهد داشت.
تائیدیه‌ها